14:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معدن و تجارت

تصمیم جدید وزیر صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس
طی هفته گذشته نایب رییس مجلس از کاهش قیمت سیمان به ٢٥ هزار تومان و نیز نرخ فولاد به ١٠ هزار تومان خبر داد.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
بورس کالا به فضای مه آلود بازار سیمان پایان می دهد
یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت در خصوص عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا گفت: بورس کالا زمینه ایجاد شفافیت و کشف قیمت منطقی محصولات از جمله سیمان را فراهم می کند به طوریکه به دلیل شفافیت آماری، امکان رفتارهای انحصارگرایانه برخی عرضه کنندگان به حداقل می رسد و آن ها باید متناسب با نیاز و تقاضای بازار اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند.
آمادگی فولاد مبارکه برای كمك به ساماندهی بازار در فصل جدید وزارت صمت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.
دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت های بورسی
رییس دولت سیزدهم به درستی هم سو و همراه با ملت خواستار لغو تمام تحریم هاست. چون تاثیر رفع تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در مسیر تقویت توان داخلی به کار گرفته می شود و می تواند شرکت ها را ذاتاً توانمند کند.
عرضه سیمان در بورس کالا قطع نمی شود
مسوولان مجوزی برای قطع عرضه سیمان در بورس کالا دریافت نکردند، با توجه به صحبت مطرح شده از سوی وزیر نیرو با خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق سهمیه مصرفی برق واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش داده می شود.
پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه اول مرداد
بازار خودروهای پرطرفدار، روزهای آخرتیرماه 1400 را با رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار به پایان رساند و نوسان دو درصدی را تجربه کردند.
همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.
ابلاغیه شما 4 ماه دیرتر به دست ما رسید!!!
نماد برتر - گمرک ایران می گوید وزارتخانه صمت مصوبه مربوطه را برای بار اول حدود چهارماه بعد از تصویب به گمرک ابلاغ کرده است، در حالی که می توانست مانند مصوبه اخذ عوارض صادرات مرغ در همان زمان و بلافاصله برای اجرا ابلاغ کند.
تاکید وزیر صمت بر لزوم داخلی سازی حداکثری قطعات خودرو
نماد برتر - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در صنعت خودرو تاکید کرد.
مجلس و سهامدارن «شپلی» مقابل هم!
نماد برتر - نامه نگاری نمایندگان مجلس به وزیر صمت و هسدار ایشان در مورد کارخانه پلی اکریل ایران خبر ساز شد.
ایجاد مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با تاکید بر آمادگی وزارت صمت در تعامل با سایر دستگاه‌ها برای رونق تولید، بسته پیشنهادی وزارت صمت را در رونق تولید اثرگذار توصیف کرد.
سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت ۲ برابر شد/ آلمان‌ها صدرنشین شدند
نماد برتر- در ۱۱ ماهه پارسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۱۱۳ درصد افزایش داشته و آلمان، چین، کانادا، اتریش و ترکیه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌اند.